Månedens foto regler

Månedens foto afholdes i klubbens lokaler
Billederne leveres på dagen som højopløst jpg, dog anbefales full HD 1920×1080 pixel

Reglerne er som følger:
– Man kan kun deltage i konkurrencen, hvis man er tilstede.
– Alle tilstedeværende betalende medlemmer kan stemme på de deltagende billeder, selv uden at have et billede med
– Der skal være min. 5 deltagere for at konkurrencen gennemføres.
– Deltager man i konkurrencen skal man deltage i afstemningen.
– Man må ikke stemme på sit eget billede.
– Den enkelte må deltage med max 3 billeder pr gang.
– Hovedmotivet (det der fylder mest i billedet) må maximalt være 6 måneder gammelt, dette skal kunne bevises på forlangende ved fremvisning af original.
– Billedet må ikke tidligere have deltaget i konkurrencen
– Der må ikke være vandmærke/signatur på billedet
– Billederne fremvises kun 1 gang på storskærm i max 2 minutter, herefter kan det ikke længere beskues før efter stemmesedlerne er afleveret.
– Hvis der ikke er afgivet en stemme på et billede, vil dette blive godt skrevet med 5 point i hver kategori.
– Det er ikke muligt at deltage med billeder når konkurrencen er gået igang.
– Konkurrencen afholdes altid, den sidste onsdag i måneden (med mindre andet bliver meldt ud)

Stemmesedlerne skal påføres navn fra stemmeafgiveren, er feltet ikke udfyldt tæller stemmerne ikke med.

Point:
Der afgives 1-10 point i følgende kategorier:
– Komposition
– Teknik
– Oplevelse
– Billedets helhedsindtryk

Opdateret 9/3-2019

Vinderen af månedens foto vil blive tilbudt et print i 30×45 cm. Printet betales af klubben. Ramme og passepartout sørger medlemmet selv for,
enten ved køb eller lån. Herefter kan billedet indgå i udstillingsturnus i gangen, i stueetagen.